Onze website en nieuwsbrief

Print Friendly, PDF & Email

Deze keer is onze nieuwsbrief veel later dan normaal. Dat heeft o.a. te maken met technische problemen.
Opeens, na een forse update van WordPress een tijdje geleden, begonnen er dingen te haperen. Onze fotogalerijen in nieuwsberichten deden het niet meer, en sommige menuutjes weigerden dienst. Het allerlastigste: onze zaalagenda werkte niet meer. Daardoor kon men niet meer zien wanneer onze vergaderruimte beschikbaar is.

De oplossing lag in het kiezen van een nieuw thema (template), met werkende plugins (programmaatjes). Uiteindelijk hebben wij er een gevonden die bood wat wij nodig hebben. Tegelijkertijd hebben we de gelegenheid te baat genomen om het aanzicht van de website een beetje op te frissen.

Het resultaat: een website die er heel anders uitziet dan voorheen (de inhoud is niet veranderd). Het hoofdmenu zit nu bovenin (daar moet nog wel aan gewerkt worden, en aan de rechterkant van de pagina zijn de (meest externe) links voorlopig bij elkaar in één saai blokje gezet.

Ook de nieuwsbrief ondervond problemen, het is veel bewerkelijker geworden om hem samen te stellen. We modderen nog even door, maar het kan zijn dat de volgende nieuwsbrief, of die daarna, er anders uit zal zien.

En, wilt u vergaderruimte reserveren? We hebben nu een kleurige, werkende zaalagenda. Klik op de afspraken om eindtijd en andere informatie te zien. Reserveren gaat nog steeds per email.

Laat ons weten wat u er van vindt. Wij houden van complimentjes, maar wij willen ook weten wat er niet goed is. Hoe is de leesbaarheid? Mist u de “tegeltjes” aan de rechterkant met links naar vergaderingen gemeenteraad en stadsdeelcommissie centrum?
Schrijf uw reactie hieronder.

Inhoudelijk: we hebben behoefte aan VRIJWILLIGERS die zich willen storten op de informatiepagina’s. Bijvoorbeeld de pagina “Vraag en antwoord op alfabet“. Daar staat al heel nuttige informatie, maar ook dingen die verouderd zijn. Misschien kunt u zich ook meer  onderwerpen voorstellen waar mensen iets over willen weten op het gebied van openbare ruimte, zorg, welzijn, leefbaarheid, structuur gemeente, enz. Wij zouden graag een groep mensen zien met verschillende interesses, aandachtsgebieden en kennis, die zelfstandig hiermee aan het werk kan. Mail naar secretaris@oudestadt.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *