Urgente klachten

Print Friendly, PDF & Email


Zo hadden wij sinds de terrassen weer open mochten een paar keer een klacht ingediend dat er geen ruimte is om op de stoep naar de winkel te lopen. Niet omdat de stoep zo smal is, maar omdat die weer volgezet is met terrassen, met een veel te smalle doorgang.
Dat gunnen we de ondernemers en hun klanten best, maar de voetganger moet nu de weer steeds drukkere straat op. Er waren toch plannen om dan iets aan de verkeerssituatie te doen?

Blijkbaar zijn dagelijkse boodschappen niet dringend genoeg. We beginnen het hamsteren van toiletpapier nu een beetje te begrijpen.

“Wij pakken op dit moment alleen urgente meldingen op”.

“Wij handelen uw melding binnen drie weken af”.

 

Toch proberen? https://www.amsterdam.nl/wonen-leefomgeving/melding-openbare-ruimte-en-overlast/

Zie ook tijdelijke herinrichtingen

1 reactie

  1. Halve Rapen gare burger schreef:

    Zo zitten wij al hier al sinds begin maart met een rattenplaag, waardoor geveltuintjes en trottoirs beginnen te verzakken.

    Aanvankelijk raakten alle sitemeldingen de weg kwijt in de stadhuiskrochten. Wel kwam er melding dat alleen op dringende zaken zou worden gereageerd.

    Uiteindelijk bleek: belde je op voorgeschreven tijd, dan werd je idd. fatsoenlijk door medewerker te woord gestaan.
    Via deze werd je, met enige mazzel, teruggebeld door een ter zakekundige (doch wat kundeloos betreft de straatlocatie: Rapenburgerstraat grenst dus NIET aan Rapenburgerplein??? – Daß war Einmahl…), waarna het spelletje “van kastjes naar de muren sturen” begon:

    Gemeente ambtenaar, van elke geraadpleegde dienst: geveltuintje is privé, dus niet ònze zaak.

    Woningbouwvereniging: geveltuintje is gemeentegrond, dus niet ònze zaak.

    GGD: advies is privé-verdelgingsbedrijf in arm nemen (hallo, wie betaalt dat? IK zet dat huisvuil niet voortijdig buiten!)

    Uiteindelijk, na veel gezamenlijke meldingen zet de GGD vallen naast alle gaten (vergeten ze mijn ’tuin’… tja wel gaten!) Na ruim 2,5 maand nog geen rat gevangen… Maar: ze doen wàt. tuineigenaren strooien zwarte peper.

    Enfin, lang verhaal kort: aantal medebewoners hing HELE straat vol vriendelijke verzoeken alleen op ochtend voordat vuilophaal komt vuil buiten te zetten. (Volgens gemeente niet hun taak dat te organiseren!)

    Werkt in zoverre dat alleen tijdens nacht en ochtend van de vuilophaal de troep door ratjes tot in de kleinste kieren van de straat wordt verspreidt.

    Na aanvankelijk negeren van meldingen maakt “Veeg en Schoon” nu inderdaad weer beter schoon! (Dank afdeling Veeg en Schoon)

    Tweede kanttekening: wat lokaal folkloristisch anarchistensprot heeft geen boodschap aan de prangende doch vriendelijke vragen, blijft grof- en vooral huiszuil plaatsen. Wij straatgenoten reageren direct door gemeente in te seinen. Die NOOIT onderzoek doet naar afzender, gelukkig wèl verwijderd. Situatie nu behapbaar door straatsamenwerking. Corona toch ergens goed voor!