Autoluw NU! over 30km is de norm

Print Friendly, PDF & Email

Amsterdammers voor Autoluw NU!  voerden 9 maart overleg met het projectteam Autoluw, groep 30 km is de norm.  Over de stand van zaken en hoe verder.

d’Oude Stadt initieerde eind 2019 een bijeenkomst over Autoluw. Daaruit ontstond Amsterdammers voor Autoluw NU! met meer dan 40 bewonersorganisaties. Deze organisaties willen eensgezind drie punten uit de agenda autoluw sneller realiseren dan dit college gepland heeft. Want de volgende drie punten realiseren snel minder doorgaand verkeer:

  • 30 KM in de hele stad, ook op de hoofdroutes (25% minder verkeer volgens studie van de gemeente).
  • meer P+R aan de rand van de stad en/of regio
  • en een zone beperkt verkeer (ZBV), met alleen toegang voor bestemmingsverkeer.

De koepel vindt: De kraan moet NU  dicht en niet STRAKS , of vijf gemeenteraadsverkiezingen LATER .

30KM de norm
9 maart sprak een delegatie van Amsterdammers voor Autoluw NU!  met ambtenaren van de gemeente die bezig zijn met de uitwerking van de motie 30 km is de norm, 50 km de uitzondering. Voor een beknopte weergave van het gesprek leest u verder op: https://www.autoluw.nu/verslag-gesprek-projectteam-autoluw-groep-30-is-de-norm/

 

2 reacties

  1. Jeroen schreef:

    Ik denk dat een maximum snelheid voor alle verkeer geldt. Vooral speed-pedelecs gaan hard, maar dat zouden ze in de stad niet moeten doen.

  2. Arnoud van Thiel schreef:

    Kan er niet ook eens nagedacht worden over een maximum snelheid voor elektrische fietsen? Die gaan vaak net zo hard als brommers en snorfietsen. Ze zijn van een afstand een stuk moeilijker te herkennen als niet-een-gewone-fiets waardoor hun nadering slecht is in te schatten.