Parkeergarage Vijzelgracht nog niet optimaal..
De nieuwe Garage op de Vijzelgracht vertoont nog kuren… De afgelopen maand zijn er verschillende keren geweest dat bewoners, geactiveerd door Gemeente Amsterdam om auto’s daar te parkeren, geconfronteerd werden met een niet werkende garage..!
Op Sinterklaasavond in de avonduren meldde het systeem ‘dat alle 270 plekken vol zouden zijn..’ achteraf bleek dat een lifthuisje niet werkte en dus 90 parkeerplaatsen niet gebruikt konden worden. De afgelopen 2 weken bleken er problemen met de regen te zijn. Meer dan 1-2 uur wachttijd voor auto naar boven kwam.Daarna met de warmte en de koude, zegt men. En nu deze week was parkeren op een avond ook weer niet mogelijk… zie foto.
Het vervelende is dat de Gemeente Amsterdam alvast begonnen is parkeerplekken weg te halen op straat. Ook wat onhandig gedaan; de aarde gestort op moment dat het ging…vriezen. Dus het straatbeeld is niet zo leuk als men hoopte te bereiken. Geen fleurige groenvoorziening maar een zwarte natte en/of bevriezend klomp/hoop aarde.
Maar wat als de klachten blijven en de parkeerplekken verdwijnen en de automobilisten dus een parkeerprobleem hebben op zo’n moment? Een alternatief is nog niet bedacht. Laten we hopen dat het niet nodig is, maar een plan B zou wel goed zijn!
Er wordt aan de ‘kuren’ gewerkt althans meldt de buurtmanager e.a. Soms duurt het even voor dingen ‘perfect’ werken…!
Ik heb gemeente Amsterdam gevraagd wanneer er kan worden opgeladen in de parkeergarage Vijzelgracht maar geen antwoord gekregen, wel of ik een enquete wide invullen over hun functioneren. Kan u aan deze informatie komen?
Met vriendelijke groet
Gistermiddag parkeren in lifthuisje 2
Alles geprobeerd, 3 keer opnieuw ingereden maar de auto zakte niet naar beneden, opnieuw weggereden en opnieuw geprobeerd, nu naar lifthuis 3 verwezen
Weer niet mogelijk om de auto te doen parkeren.
Contact via intercom , wordt teruggebeld……. Inmiddels Thuis…..
Werd teruggebeld met mededeling dat ALLES in orde was
Dag erna geprobeerd om de auto naar boven te halen, ONMOGELIJK
Diverse keren gebeld en teruggebeld met allerlei oplossingen die onmogelijk te doen waren, zoals paswoord veranderen….
Na 46 minuten kwam decanting naar boven ……!
Opnieuw geprobeerd om , na een ritje, te parkeren……..wederom ONMOGELIJK
Weer gebeld via intercom
Werd teruggebeld en werd me gezegd dat ik dat morgen maar moest bellen om de auto op te komen halen.
Aangezien in morgenochtend een afspraak in het ziekenhuis heb , maar besloten om geen gebruik meer te maken van deze spook garage!!!
Wat een aanfluiting voor de buurt