De Goede Zaak

Print Friendly, PDF & Email

Stichting De Goede Zaak Amsterdam gaat de strijd aan tegen de monocultuur. De bijzondere en diverse winkels en horecagelegenheden in de Amsterdamse Binnenstad brengt de stichting onder de aandacht met het keurmerk “De Goede Zaak Amsterdam”. Het Wijkcentrum d’Oude Stadt is begin februari partner geworden.

De stichting De Goede Zaak Amsterdam komt voort uit het initiatief Red de Winkels Amsterdam. Dat initiatief werd geboren uit een toenemende bezorgdheid bij ondernemers en bewoners van de Amsterdamse binnenstad over het horeca- en winkelaanbod. Desondanks neemt de overvloed aan het goedkope aanbod voor de low-budget toerist alleen maar verder toe. Daarom is de stichting opgericht: De Goede Zaak Amsterdam.

De stichting heeft ten doel:

  • het herstellen, behouden, waarborgen en versterken van de diversiteit van met name de (kleine) winkelgebieden in de gemeente en in het bijzonder in de oude historische binnenstad van Amsterdam om een hoge belevingswaarde te creëren in bedoelde winkelgebieden;
  • het tot stand brengen en behouden van winkelgebieden met voldoende aantrekkingskracht voor bewoners, ondernemers en bezoekers van de gemeente en de stad Amsterdam.

Het doel wordt bereikt door:

  1. Deelname aan het pilotproject en straatgerichte experimenten (herstel en behoud/waarborgen diversiteit) vanuit de bestuursopdracht “Diversiteit winkel- en voorzieningenaanbod”
  2. Het werven van fans, doeners en donateurs.
  3. Het oprichten van het keurmerk ‘De Goede Zaak Amsterdam’, een sociaal marketing instrument om de ondernemers die duurzaam bijdragen aan de diversiteit van het horeca- winkelaanbod onder de aandacht te brengen van alle gebruikers van de stad Amsterdam.

Het Wijkcentrum d’Oude Stadt is inmiddels partner geworden. Doe ook mee. Meer informatie op: www.degoedezaak.amsterdam

Download HIER de nieuwsbrief van De Goede Zaak